ابزاری به نام اینستاگرام امروزه بدون در نظر گرفتن نوع و حجم کسب و کار به یکی از بهترین روش های تبلیغات و فروش محصولات و خدمات تبدیل شده است.

در سپتامبر ۲۰۱۷ اینستاگرام اعلام کرد که جامعه کسب و کار در اینستاگرام تا دو میلیون تبلیغات در روز رشد داشته است و تنها در همان سال و در ماه مارس بود که به این تعداد یک میلیون تبلیغ دیگر نیز افزوده شد.

از مارک ها و برند های اصلی گرفته تا کسب و کارهای محلی در تمامی نقاط جهان امروزه با تبلیغات در اینستاگرام و نمایش دادن محصولات و خدمات خود در این شبکه اجتماعی به موفقیت های باور نکردنی دست پیدا کرده اند.

هشت نکته کاملا کاربردی برای فروش بیشتر در اینستاگرام

اگر تا به حال صفحه اینستاگرام خود را بهینه نکرده اید و برای فروش محصولات خود از آن استفاده نکرده اید ، تا فرصت را بیش از این از دست نداده اید بهتر است شروع کنید. هشت توصیه زیر از راه های اثبات شده ای هستند که به نحوه فروش در اینستاگرام شما کمک خواهند کرد.


۱- صفحه کسب و کار اینستاگرام خود را بهینه کنید


پروفایل صفحه اینستاگرام کسب و کار، یا صفحه تجاری اینستاگرام، تبدیل به صفحه اصلی بسیاری از کاربران اینترنت به جای گوگل شده است. این بدین مفهوم است که شما باید برای طراحی پروفایل اینستاگرام خود به خوبی زمان صرف کنید و با ارائه یک طرح و نمایه عالی مخاطبین و فالوورهای اینستاگرام خود را مجذوب کنید.

بصورت کلی پروفایل اینستاگرام کسب و کار باید شامل موارد زیر باشد:

  • عکس پروفایل: بهتر است برند محصولات و یا خدمات شما و یا یکی از محصولات شما باشد
  • بیوگرافی اینستاگرام خوب: شما فوق العاده هستید. این باید مفهوم کلی آن چیزی باشد که به عنوان بیو اینستاگرام و یا بیوگرافی اینستاگرام شما بصورت کاملا خلاصه و شفاف گفته می شود.
  • لینک دهی به صفحه وب فروشگاه: قسمت URL اینستاگرام تنها مکانی است که کمک می کند تا شما لینک وب سایت خود را به صورت مستقیم قرار دهید. بهتر است یک نشانی اینترنتی و یا وب سایت حرفه ای برای این هدف در نظر گرفته باشید.

در نظر داشته باشید که پروفایل اینستاگرام کسب و کار یا تجارت شما اولین مکانی است که پیروان اینستاگرام و یا فالوورهای علاقمند به کسب و کار شما، بررسی خواهند کرد. به همین دلیل باید طراحی این صفحه به شکلی باشد که به راحتی بتواند در جذب فالوور شما را کمک کند. افزایش فالوور اینستاگرام مهم ترین هدف شما برای نمایش بیشتر محصولات و خدمات شما خواهد بود. با ایجاد یک داستان زیبا برای برند خود، ارائه حس خوب و با علم زیبا شناختی می توانید فالوور وفادار اینستاگرام را به معنای واقعی کلمه تجربه کنید و این مهم ترین سرمایه اینستاگرام شما خواهد بود.


۲- از تبلیغات اینستاگرام برای رسیدن به هدف نهایی مخاطبین خود استفاده کنید.

با وجود تغییرات متناوبی که در الگوریتم اینستاگرام ایجاد می شود و با رقابت روز افزون در پلت فرم های مختلف اینستاگرام ، بسیار مهم است که شما چگونه عمل می کنید . این بدین مفهوم است که تبلیغات در اینستاگرام به یک استراتژی مارکتینگ تبدیل شده است.

وقتی شما صفحه اینستاگرام تجاری خود را فعال می کنید، می توانید در خصوص مدت زمانی که می خواهید صرف آن کنید تصمیم گیری کنید و اینکه دوست دارید تبلیغات شما در کجاها دیده شود و حتی می توانید مدت زمان نمایش تبلیغات اینستاگرام خود را هم تعیین کنید. اینستاگرام گزینه های متفاوتی را برای تبلیغات در اینستاگرام فراهم کرده است. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که دوست دارید هزینه بکنید یا خیر و اینکه بهترین راه برای تبلیغات شما کدام است.

شما می توانید یک کمپین تبلیغاتی اینستاگرام راه اندازی کنید. هر چند ممکن است این کار تاثیر منفی بر روی برند شما داشته باشد و باید به این کار تسلط مناسبی داشته باشید.

ساده ترین راه برای تبلیغات در اینستاگرام ارتقا پست ها در اینستاگرام است. برای این کار تنها کافی است پست هایی که دوست دارید را انتخاب کنید و بر روی گزینه promote یا ارتقا کلیک کنید.

با این کار اینستاگرام مخاطبین مشابه ای که اینگونه پست ها را دوست داشته اند و به اشتراک گذاشته اند با الگوریتم های خود تشخیص می دهد و شما تنها کافی است از بین مخاطبین مشخص شده افرادی را متناسب با سلایق، سن و حتی جنسیت مورد نظر شما هستند، انتخاب و گروه فالوورهای خود را ایجاد کنید.

با تشکیل این گروه باید بودجه تعیین کنید. با یک بودجه کوچک شروع کنید و تنها پست اینستاگرام خود را برای چند روز انتشار دهید. با مشاهده نتایج می توانید عملکرد پست اینستا خود را بررسی کنید. آنقدر این کار را ادامه دهید تا سلیقه و خواست مشتریان را بشناسید و بتوانید با آنها تعامل کنید.

به یاد داشته باشید بهترین روش تبلیغات در اینستاگرام این است که محتوا اینستاگرام شما کاملا شفاف، آنچه که تولید می کنید و ارائه می دهید را به مخاطب نشان و انتقال دهد.


۳- استوری اینستاگرام با لینک محصولات

استوری در اینستاگرام

استوری اینستاگرام (Instagram Stories) همچنان یکی از محبوب ترین روش های پست گذاری اینستاگرام است. تنها کافی است بدانید روزانه این استوری ها بالغ بر ۵۰۰ میلیون کاربر فعال علاقمند دارند. یعنی چیزی دو برابر Snapchat. بنابراین هیچ چیز بیشتر از این اهمیت ندارد که کسب و کارها به دنبال یافتن راه های خلاقانه و جدید برای فروش با استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام باشند.

استوری اینستاگرام فرصتی عالی برای کسب و کار ها فراهم می کند تا با فالوور اینستاگرام خود به صورت مکرر و شخصی تر تعامل داشته باشند. بسیاری از برند های معروف اینستاگرام از این ویژگی برای فروش محصولات خود استفاده می کنند و با ارائه پیشنهادات خاص و تبلیغات وسوسه کننده به راحتی اقدام به جذب فالوور و یا افزایش فالوور و متعاقبا فروش بیشتر در اینستاگرام می کنند.

از سال ۲۰۱۷ به بعد اینستاگرام قابلیتی را برای کاربران خود فراهم کرد تا بتوانند با افزایش فالوور اینستاگرام خود تا ۱۰۰۰۰ کاربر و یا حتی بیشتر و ارائه لینک در استوری اینستاگرام بیشتر در کسب و کار خود تبلیغ کنند. این یک خبر فوق العاده برای برند های اینستاگرامی و غیر اینستاگرامی بود تا بتوانند از این فضا برای افزایش فروش محصولات خود با استفاده از اینستاگرام بهره بگیرند.

در حال حاضر این قابلیت به عنوان یکی از ابزارهای اصلی اینستاگرام برای نمایش های عمومی و افزایش بازدید صفحات اینستاگرام تبدیل شده است و باعث بالا رفتن ترافیک اینستا و افزایش رقابت پذیری در اینستاگرام شده است.

در زمان انتشار یک پست استوری در اینستاگرام یک فلش کوچک مشاهده خواهید کرد و متن (( مشاهده بیشتر)) که در پایین تصویر آورده می شود. از آنجا که این متن کوچک ممکن است زیاد جلب توجه نکند می توانید با اضافه کردن متن و یا راهنمایی خاصی برای کاربران اینستاگرام خود، آنها را ترغیب به خواندن بیشتر متن بکنید.

الگوریتم اینستاگرام اکنون به شکلی عمل می کند که تمامی فعل و انفعالاتی که در استوری اینستاگرام شما اتفاق می افتد را در نظر می گیرد، مانند پاسخ به استوری، پست گذاشتن کاربران اینستاگرام و … . بنابراین هرچقدر فالوور اینستاگرام شما بیشتر با متن شما ارتباط برقرار کند احتمال بازدید پست اینستاگرام شما در صفحه فید اینستاگرام (feed) بیشتر می شود و شانس تبلیغ محصولات شما در اینستاگرام افزایش می یابد.

یک صفحه اینستاگرام زمانی عالی عمل می کند که فرصت های تعامل زیادتری را با کاربران و فالوورهای اینستاگرام در استوری فراهم کرده باشد و همچنین تعداد فالوور اینستاگرام بیشتری داشته باشد. بالا رفتن فالوور اینستاگرام باعث می شود تعداد بیشتری استوری شما را مشاهده کنند و قطعا به آن واکنش بیشتری نشان دهند.