جذب فالوور واقعی

اینستاگرام امروزه نیاز به معرفی ندارد؛ شاید در گذشته افرادی با این کلمه آشنا نبودند ولی به قطع امروزه اینستاگرام قسمتی از زندگی همه ی ما شده است. البته ما در فالوجت قصد نداریم این قضیه را مورد نقد و بررسی قرار دهیم؛ بلکه هدفِ ما ارائه راهکارهایی برای افزایش تعداد فالوور واقعی و رشد ضریب مشارکتِ (engagement rate) شماست. برای همین بدون هیچگونه اتلاف وقتی به سراغ راهکار های مفید و کاربردی برای افزایش تعداد فالوورهای شما میرویم. فقط در نظر داشته باشید منظورِ فالوور صرفاً فقط یک عدد نیست! منظورِ ما انسان های واقعی هستند که با دستِ خود بر روی دکمه ی فالوی پروفایل شما کلیک می کنند و واقعا شما را دنبال می کنند و همچنین شما می توانید در آینده از پستانسیل این افراد برای برند سازی شخصی یا رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

1- برای گوش و چشم مخاطبین خود ارزش قائل شوید.

افزایش فالوور
به طور کلی یکی از کار هایی که باعث رشد روز افزون شما می شود و همچنین Engagement میزان مشارکت مخاطبین شما را بالا می برد؛ تولید محتوای با کیفیت و خلاقانه است. شما با انتشار پست های با کیفیت علاوه بر این که به جذبِ مخاطب خود کمک می کنید، مخاطبین جذب شده ی خود را نگه می دارید و به آنها می فهمانید که به عنوان مثال “محتوایی که فالوجت تولید می کند ارزش دیدن را دارد و همچنین مخاطبین ما اینقدر ارزشمند هستند که لیاقت محتوای با کیفیت ما را دارند”

محتوا یکی از مهمترین ستون های کسب و کارهای دیجیتال و به خصوص شبکه های اجتماعی است. اولین کسی که اعلام کرد “محتوا پادشاه است” امروز اسطوره ی ثروتمند بودن در جهان است.

 بیل گیتس


2- از آمارهایی که توسط اینستاگرام منتشر می شود استفاده کنید.


وقتی شما اکانت معمولیِ اینستاگرامِ خود را به Business account تبدیل می کنید، اینستاگرام آمارهای دقیق و کارآمدی به شما می دهد که این آمار بسیار مهم و مفید است. این آمار عبارتند از: سن و محل زندگی کاربران و افرادی که شما را به تازگی فالو کرده اند، آمارِ دقیق جذب فالوور،آمارِ مقایسه ای برای بررسیِ روند رشد مخاطبین، ریز آمارِ مربوط به هر پست و آمارِ هفتگی برای بررسیِ این موضوع که کدام روز و چه ساعتی بیشترین بازخورد را داشته اید.

ما در Tumble دنبال کنید.

3- از ویدیو استفاده کنید.


روزی که اینستاگرام قابلیت ارسال و به اشتراک گذاری ویدیو را در این شبکه اجتماعی قرار داد، ظرف 24 ساعت 5 میلیون ویدیو نوسط استفاده کنندگان به اشتراک گذاشته شد. ممکن است بپرسید چرا ویدیو؟ پاسخ بسیار ساده است: محتوای ویدیویی تا 10 برابر بیشتر از سایر محتوا ها به اشتراک گذاشته می شود، دیده می شود و در اصطلاح لایک و کامنت می خورد. از طرفی چون حداکثر زمانِ ممکن برای به اشتراک گذاری ویدیو در اینستاگرام 1 وقت مخاطب گرفته نخواهد شد با کمالِ میل محتوای شما را خواهد دید.

4- از هشتگ ها استفاده کنید.

افزایش فالوور
پست هایی که حداقل با یک هشتگ به اشتراک گذاشته می شوند تا 12.6 درصد بازدید بیشتری نسبت به پست های بدون هشتگ دارند. که البته این عدد می تواند با توجه به تعداد هشتگ های استفاده شده و میزان پرکاربرد بودن هشتگ بالا یا پایین شود. پیشنهادِ فالوجت به شما این است که بین 15 تا 30 عدد هشتگ مرتبط با پست خود استفاده کنید. (حداکثر تعداد هشتگی که مجاز به استفاده باشید 30 عدد است) اینستاگرام 800 ملیون کاربر ماهانه و 500 ملیون کاربر روزانه دارد پس به علاوه هر هشتگ می تواند پُلی بین شما و گروهی از مخاطبین مرتبط با شما باشد، ولی به یاد داشته باشید که هشتگ ها باید مرتبط با پست های ارسالی شما باشد و در صورتی که یک گروه هشتگ را به صورت ثابت برای هر پست خود استفاده کنید اینستاگرام شما را Shadow Ban خواهد کرد. پس هوشمندانه و عاقلانه استفاده کنید.

5- همانطور که از دیگران انتظار فعالیت دارید، فعال باشید

در وقتی مشارکت داشته باشید با شما مشارکت خواهند داشت! به همین سادگی. شما میتوانید با لایک کردن پست های دیگران و کامنت گذاشتن برای آنها، خود را به آنان معرفی کنید و آنها را به پروفایل خود بکشانید. این کار را می توانید به صورت دستی انجام دهید یا اینکه وقت خود را حفظ کرده و این کار را به صورت شبانه روزی به فالوجت بسپارید و سپس خودتان در مورد نتیجه قضاوت کنید.

6- دیگران را فالو کنید، تا توسط دیگران فالو شوید.

فالوور واقعی
یک راه دیگر برای هدایت مخاطب به صفحه ی اینستاگرامتان، فالو کردن دیگران است. مطمعناً تا کنون برای خودِ شما پیش آمده است که شب به خانه می رسید و اولین کاری که بعد از بازکردنِ ایستاگرام خود انجام می دهید بررسی افرادی که شما را فالو کرده اند است. مطمعن باشید که دیگران نیز به احتمال 90 درصد همین رفتار را خواهند داشت. ولی این کار را باید با محاسبات دقیقی انجام دهید که اینستاگرام اکانت شما را بلاک نکند. شما می توانید مدیریت این موضوع را به فالو جت بسپارید.

بیشتر بخوانید: هشت قانون طلایی برای استفاده از ربات اینستاگرام!


7- اصلا فالوور Fake (قلابی) نخرید.

خرید فالوور واقعی

شاید این کار برای شما در ابتدا جذاب باشد و با خود بگویید “چه خوب! 20000 فالوور در یک روز!” ولی بعد از چند ماه خواهید دید که با داشتن 100k فالور 150 لایک و 3 کامنت دارید. پس به متخصصانِ فالوجت اطمینان کنید و سمتِ فالوور فِیک نروید!

8- پشت کار و مداومت داشته باشید.

اگر خواهانِ بالا رفتنِ تعداد فالورهایتان در اینستاگرام هستید، تداوم یکی از مهمترین خصوصیاتی است که باید داشته باشید. البته در نظر داشته باشید که تداوم به معنی پشت کار داشتن است، به این معنی نیست شما هر هفته 20 الی 30 پست بگذارید. پیشنهاد می شود که روزانه به صورت منظم یک پست بگذارید و این کار را در طولانی مدت ادامه دهید. شک نکنید که این یکی از بهترین و موثر ترین راه ها برای رشد فالوور های واقعی شماست. در ضمن شما با این کار هر شب یک بار در قسمت ناخود آگاهِ مغزِ مخاطب تکرار می شوید که این اتفاق خیلی خوبی برای شما و رشد Engagement شما خواهد بود.

9- یک مجموعه بسازید. نه یک مشت آمار و ارقام!

دو صفحه اینستاگرام را در نظر بگیرید: اولی: 120k فالوور، 10000 لایک و 20 کامنتدومی: 60k فالوور، 10000 لایک و 120 کامنتکدام یک را ترجیح می دهید؟ دومی! پس هیچگاه کیفیت را فدای کمیت نکنید. در ضمن به یاد داشته باشید که شما اگر قصد ارتقاء و پیشرفت دادنِ کسب و کار خود را داشته باشید، شما به “عدد” نیاز ندارید؛ شما به “دنبال کننده” نیاز دارید.

10- از استوری و هایلایت ها استفاده کنید.

روزانه 300میلیون نفر در اینستاگرام از استوری استفاده می کنند. ولی ما از شما انتظار نداریم چون همه استفاده می کنند، شما هم استفاده کنید. بلکه باید بدانید که استوری و هایلایت شما را به مخاطبین خود نزدیک کرده و باعث ایجاد صمیمیت بیشتر با شما می گردد. این دو ابزار های بسیار مناسبی در خصوص نگهداری مخاطبین هستند، پس از استفاده کردن از آنها غافل نشوید.

11- همیشه به روز باشید.

در دنیای امروز که ابزار های مختلف روز به روز پیشترفته تر می شوند و بر امکانات آنها اضافه می شود، بهترین کار این است که خود را با تغییرات وفق دهید و از این جریان به نفع خود استفاده کنید. در ضمن باید توجه داشته باشید که به روز بودن در ابزاری مانند اینستاگرام جذابیت بصریِ زیادی برای شما به بار خواهد آورد.
در ضمن شما می توانید برای استفاده از سیستم لایک،کامنت،دایرکت، فالو و آنفالو کردن از سرویس رایگان سه روزه ما استفاد ه کنید و تعداد فالوور های واقعی خود را به طور متوسط بین120 تا 450 نفر افزایش دهید.